Tuesday, September 15, 2009

Senangnya di MALAYSIA & Malangnya di INDON....

di MALAYSIA, jika anda terlihat seorang wanita sedang sakit ingin melahirkan anak di tepi jalan, dengan segara menghubungi 991, kurang 5 minit ambulan sampai dan wanita tersebut dihantar ke hospital. Senangkan di MALAYSIA?

di INDON, jika anda terlihat seorang wanita sedang sakit ingin melahirkan anak di tepi jalan, anda harus memastikan poket anda berduit, jika tidak berduit, tinggalkan perempuan itu kesakitan, Malangkan di INDON?


di MALAYSIA, jika anda mahu ke Kuala Lumpur dan tidak mahu tersangkut didalam kesesakan jalanraya, anda boleh memilih 5 jenis keretapi termasuk di bawah tanah, senangkan di MALAYSIA?

di INDON, jika anda mahu ke Jakarta dan tidak mahu tersangkut didalam kesesakan jalanraya, anda boleh bertaruh nyawa dengan duduk di atas keretapi, malangkan di INDON?


di MALAYSIA, jika anda terasa lapar, amat mudah mencari restoran bersih, hampir semua restoran di MALAYSIA bersih, senangkan di MALAYSIA?

di INDON, jika anda terasa lapar, amat susah mencari restoran bersih, hampir semua restoran di INDON kotor, malangkan di INDON?


di MALAYSIA, jika anda mahu bersekolah, apa yang perlu hanyalah semangat. Makan? diberi percuma, senangkan di MALAYSIA

si INDON, , jika anda mahu bersekolah, apa yang perlu adalah duit. makan? makan kertas, hahah, malangkan di INDON?


di MALAYSIA, jika anda ingin ke eropah, amat mudah kerana malaysia dihubungkan dengan seluruh dunia, senangkan di MALAYSIA?

di INDON, jika anda ingin ke eropah, amat susah kerana taraf penerbangan INDON lebih hina daripada afrika, negara eropah juga mengharamkan penerbangan karutda indonesial kerana banyak kejadian pesawat terhempas, malangkan di INDON?


di MALAYSIA, jika anda ingin perkhidmatan internet percuma, hanya perlu membawa laptop dan duduk di restoran dari pagi sampai ke malam, senangkan di MALAYSIA?

di INDON, jika anda ingin perkhidmatan internet percuma,maaf, saya tidak mempunyai sebarang idea, malangkan di INDON?

dan sebab ini juga hampir 3 juta rakyat INDON datang ke MALAYSIA... MALANGKAN DI INDON?

No comments: